Vis blogs med tag:

Blekinge Søndag d. 8 April 2012 - afslutning & status

Vandtemperaturen var igen lav fra morgenstunden, men fiskene var på det lave vand. Vinden var aftaget så det muliggjorde at se en masse, hvad vi reelt passerede hen over - og det var ikke få gedder, som vi sejlede forbi! Fiskene virkede fuldstændig u-interesserede denne søndag og mange havde besluttet sig for, at de ville starte legen denne søndag på det lave vand. Man bliver ganske frustreret over at se så mange gedder ignorere ens mange forskellige agn, som servereslige foran snuden på dem. Op ad formiddagen måtte vi prøve nogle andre nye pladser, da vi ikke kunne få gedderne i hugget der.

vi vandt lidt varemere vand i nogle indervige, som også kastede lidt fisk af sig og flere kontakter og følgere. Vandtemperaturen er ekstrem vigtig, når man skal se, hvor der skal fiskes og en rigtig god indikator for, om fiskene vil lege med eller ej.

Vi nåede kun 3 gedder i båden denne dag - men: "En dårlig fiskedag på vandet, er bedre end en god dag på jobbet!"

Vi nåede 90 gedder på 2½ dags fiskeri til 20 personer / 8 både. Et ok resultat, selv om vi desværre ikke fik de helt store i år. Få personer fangede intet og flere fangede en håndfuld eller 2.
Der blev set flere rigtig gode fisk denne søndag tæt på land, men det gennemgående var desværre, at fiskene var træge og uinteresserede i vores agn denne dag. Største gedde lå lige under 5kg.

Tak for en super hyggelig tur

/ Fiskeguide Andreas

08.04.2012

Geddetur til Blekinge forsat Lørdag d. 7 April 2012

Alle deltagere til årets geddetur var mødtes i Sverige / Blekinge til aftensmad / grilning og social hygge inden denne lørdags fiskeri. Temperaturen sneg sig ned på hele -6graders frost om natten... ;-(
Dårlige ods at vågne op til!

Vi lagde ud med fælles morgenmad kl. 6.30 og efterfølgende mellem kl. 07-08 stævnede 8 både ud efter gedder væbnet med alverdens geddegrej.

Der var is i indervigen da jeg sejlede ud og vandtemperaturen var kun 1½-2grader. Så jeg måtte desværre nedjustere forventningerne til dagens fiskeri, selv om gårdsdagens fiskeri havde tegnet fantastisk!
Morgenfiskeriet var uden tvil ikke noget at skrive om, selv om vi fik et par mindre gedder i båden. Jeg tror fiskene "frøs". Det blæste desuden helt vildt op med 10-14 sek/m over middag, så fiskeriet blev lidt besværliggjort yderligere. Gamle og nye vige blev fisket igennem og jeg søgte mod nogle indervige tæt på land, hvor vi kunne ligge lidt i læ. Over middag fandt jeg et Hotspot, hvor vi oplevede et "Bonanza fiskeri med 12 gedder i båden på under 1 time! Herudover havde vi naturligvis flere følgere og kontakter...  Der var desværre ingen rigtig store imellem, men underholdende fiskeri var det - bedste mand nåede hele 10 fisk og båden fik "kun" 14 stk. totalt!

En fed dag med mange udfordringer i form af vind & vejr!

Aftenen blev brugt på hygge og der var en suveræn stemning, selv om fangsterne var forskellige fra båd til båd.

Dagens største gedde vejede ca 6kg og udløste en Rapala T-shirt og en flaske snaps.

07.04.2012

Fredag d. 6. April 2012 / Blekinge

Denne weekend er der 20 personer med på guidet / fiskeweekend i Blekinge for at fiske brakvandsgedder. En årlig begivenhed, som plejer at være super hyggelig med gode fisk og sjov og ballade...

Undertegnet og et par andre både tog derover dagen inden turen blev afholdt for lige at "prøvefiske" nogle af stederne af.

Vejret var igen suverænt flot og vi præsterede at lande 12 gedder på denne 3/4 dags fiskeri. Største fisk på 7,2kg i min båd denne dag til Christian Boyum.

Claus fra Næstved fangede op til 8,6kg denne dag.

06.04.2012

Fine gedder til Torben fra guidet geddetur i Dansk brakvand

Torben med 6kgs. gedde fra Brakvandet
Denne dag havde jeg Torben med på en guidet gedde fisketur, da hans kone havde givet ham en luksus fisketur i 40 års fødselsdags gave ;-) Torben kan godt lide at fiske, men ville gerne godt igang med fiskeriet igen efter mange års pause. Vi satte derfor kursen sydover og prøvede flere spændende steder i brakvandet denne flotte søndag, hvor vejret var helt fantastisk med blå himmel og solskin!

Vi fiskede både med jerkbait, svimbait, naturlig agn, dørgede mm.

Fiskeriet var rigtig svært og mange af gedderne havde nok været fanget før eller tænkte på legen. Vi lå allerede flere både i samme området fra om morgenen og skulle kæmpe for fiskene. Torben lagde ud med en pæn 3,5kg fisk på en 19cm 4-play i special farve "Barbeque", som efterfølgende gav ham flere fisk. Støste gedde faldt for en levende agnfisk - geden vejede pæne 6,15kg på Bismervægten og var én af flere nye Pr. fisk til ham.

Grillen blev fundet frem til frokosten, så vejret, fiskeriet og det hele gik op i en højere enhed - så vi blev enige om, at det var en fed dag at være på vandet.'

Tillykke med dine fine fisk og tak for en god tur

mvh.

Fiskeguide / Andreas Holm Nielsen

Torben med 6kgs. gedde fra Brakvandet
25.03.2012

Brakvand, Møn

Godt laksefiskeri fra Møn

23. Marts 2012. Der var ingen, som ville med og fiske laks denne dag, så jeg tog turen helt selv og alene. Kørte afsted ved midnat og var en af de første både som sejlede ud kl 05. Jeg tilbage lagde 27 mil og trollede i 11-12 timer. Det blev til 6 laks, hvor de 3 største vejede hhv 10,4 + 10,5 + 10,9kg. Alle både fangede fisk, men der kom ikke super mange og store på land denne dag, selv om dagen før gav vildt mange laks! Fedt med en masse Flex på klingen i Buster-båden. ;-)

23.03.2012

Østersøen

Trolling

Laks, Salmon, Trolling, Møn, Østersøen, Rügen

Godt torskefiskeri i Sundet...

Et par af drengene var med på torsketur - endnu en dag med masser af fisk, kongevejr og godt fiskeri - inden det sidst på dagen lukkede helt til og Sundet frøs til, som det ses i baggrunden da vi sejlede ind pakkede isen sig...

Dagen gav ca 40-50 torsk op til 7kg.

/ Andreas

Custom

Panama, Popping, Jigging, Video, Youtube

Fiskerejse til Panama 12-23 Januar 2012 med Jagt & Fiskerimagasinet

Turlederen var ovenud tilfreds med sin fiskegruppe, der var i Panama og dyrke hard-core popper og speedjig fiskeri. Turen var planlagt gennem Jagt & fiskerimagasinet, og Fiskelodge ejer; Pascal omtalte os som et godt fiskehold fra Danmark med sjov, spas og fuld fart på, da vi forlod lodgen efter 6-8 dages fiskeri.

Alle os 6 lystfiskere havde en super fed tur...

Flyrejsen gik rigtig fint med at alle troppede op lidt før kl. 04.00 torsdag d. 12/1-12 om morgen i Kastrup lufthavn og flyet fløj planmæssigt kl. 06.00 til Amsterdam - flere af os havde vores fiskehjul med i båndbagagen med påspolet fiskeline, som der slet intet problem var med, selv om spekulationerne havde været store (Per havde sågar fået OK pr. mail direkte fra sikkerhedschefen i Københavns lufthavn inden turen!!).

Turlederen havde afmonteret over 100 poppere, stickbaits og små pirke, som lå i min håndbagage - så håndbagagen min. vejede de 12 kg. som den i hvert fald SKULLE + hertil kom mine 5 Stella SW hjul, ekstraspoler mm.  Ved siden af kom naturligvis kamera og video udstyr, ekstra batterier hertil mm. i seperat kamerataske.

Hver gang jeg skulle passere igennem et security check, så var den helt sikker, at taskerne lige skulle igennem flere gange for at blive undersøgt, da personalet skulle lure på mit endegrej og hjul igen, men vi forsikrede dem om, at der ingen kroge var og så gik det fint :-)
Men man skal jo heller ikke gå ned på grej på den anden side af Jorden / Panama, så alt var jo pakket mest optimalt og vægten fordelt fornuftigt. Dette betød, at der lige skulle finpakkes grejet ned i rygsækken igen, når de havde haft det hele oppe.
Ens almindelige bagage måtte max veje 23kg, så resten af ens u-undværlige grej måtte fordeles i håndbagagen og ens tilkøbte stangrør. Det betød heller intet med de 5-10min. ekstra security check, da der var beregnet en del ventetid, så det gik jo også uden problemer.

Halvdelen af gruppen tilkøbte at få sendt et stangrør med bagagen. Disse stangrør muliggjorde at få sine egne stænger med derover til Panama, og det muliggjorde naturligvis også endnu engang ekstra vægt til speed-pirke, bismervægt, poppere, stickbaits mm.
Da stangrørene ikke vejes, så blev disse fyldt til randen med grej... Jeg tror sammenlagt, at min bagage så således ud: Taske 23kg, stangrør / snowboardrør 30kg., håndbagage rygsæk 17kg+, kamerataske 7kg + det løse... Der er nok nogen som tænker, at man vel ikke smider så meget grej væk, men man ved desværre aldrig 100% hvad der lige er det bedste og som turleder er det altid rart at have et par ekstra stænger og poppere at låne ud af!

Vores absolut bedste agn var: Halco Roosta 195 Haymaker popper (100g.), Daiwa saltiga popper (40g.), Shimano buterfly jigs/pirke i 125-200g. + 190g. offshore pirke i sølv + assistkroge med rød krympeflex + Savage Gear Cutbait Herring 465g! Sidstenævnte SG Cutbait Herring jigs var suveræne til Groupers, amberjacks og sågar både rooster og cuberra snappers havde jeg kontakt til på dem - så denne jig bliver nok et hit, men der går en del til i revene samt de bliver flænset på sigt.

Der betales hele 100 euro for et stangrør fra Kastrup lufthavn til Panama city - one way! Standart pris. Vi betalte intet for at få fiskestængerne med retur (selv om KLM forsikrede os om det i Kastrup, at vi skulle betale på hjemvejen også - så måske var alle vi med rør bare heldige eller måske er det normalt). Til gengæld gik check-in perosnalet meget op i overvægt i vores alm tasker på returrejsen, at de max måtte veje 23kg - ellers skulle der betales...

Flyveturen fra Amsterdam gik til Panama City og tog 11 timer. Der var god service ombord, selv om det var en lang tur, når man har fiskefeber. I Panama er man 6 timer bagud i forhold til København tidsmæssigt. Vi blev fragtet fra lufthavnen til vores 3* lufthavnshotel med en schutle bus,  inden vi næste morgen kl. 9.00 skulle videre med minibus til vores Fiskecamp. Omkring 7 timer senere var vi fremme ved lodgen i Pedasi (kl. 16 lokal tid), men så havde vi også både været på restaurant og på indkøb i lokalt supermarked, hvor der lige skulle købes lidt gin/tonic + chilensk "champagne" til aftenerne og fejring af nye Pr. fisk.

Fremme ved campen blev der pakket grej ud og gjort klar til langt ud på natten - for man skulle jo være klar til 1. fiskedag. Guiderne var dog lidt skeptiske mht. knuder og flere af knuderne blev udskiftet af guiderne, selv om de var helt nye - en lidt hård start, når man har brugt lang tid på dette, men de har jo nok set alt for mange mistede fisk pga. knækkede knuder og liner... Så alt i alt var det jo sikkert godt nok ;-)

Stillehavet levede ikke helt op til sit navn, da vi havde ret meget blæsevejr. Dagene startede oftest stille, men vinden kom som regel op ad formiddagen. Solen skinnede dog hver dag, temperaturen på 28-30grader var dejligt og den kraftige blæst gjorde det egentlig ret behageligt mht. når vi fiskede. I perioder, hvor vinden lagde sig, da måtte man engang imellem ind i skyggen under halvtaget på båden. Og solcremen blev flittigt brugt. Vinden og bølgerne besværliggjorde fiskeriet med store popper efter cubera snappers og yellow fin tun. Men vi havde et ganske underholdende fiskeri efter en masse sjove fiskearter og der kom da også flere rigtig pæne fisk på krogene. Der skulle dog kæmpes for de fleste fisk, som vi fangede.

Alle deltagere fangede godt med fiskearter og et sjovt bekendskab var bla. Amberjacks, som gav os syre i armene næsten hver eneste dag.
Arter som red snapper, Bromtail grouper, jack crevelle og roosters fangede vi jævnligt. Guiderne varrierede fiskeriet med både store og små poppere samt speedjigfiskeri, så man ikke blev kørt helt ned pga store poppers.

Lodgeejer; Pascal var et meget positivt bekendtskab, som sammen med sit crew gjorde vores ophold til en virkelig ferie. Maden var helt i top. Vi startede typisk dagen med morgenmad kl. 07, hvor der blev serveret æg, brød, kaffe og friskpresset juice. Vi kørte fra lodgen omkring kl. 07.30 og var fremme ved bådene ca. kl 08 på stranden. Fra stranden blev vi vha. en mindre panga båd fragtet de 100 m. ud til fiskebådene. Vi var 3 personer på hver båd og fiskede typisk til omkring kl 12.30, hvor guiderne ofte lagde sig for anker og holdt frokost pause i 20-30 min. Vi havde en køleboks med på båden med sandwich og en box med pastasalat el.lign til hver  + kolde drikkevare. Pausen var som regel en positiv ting, da man ellers ikke får taget sig sammen til at få spist noget mad. Herefter blev der fisket til kl 16.30-17.00. Vi blev typisk hentet kl. 17 på stranden af 2 store pick-ups af Pascal + crew, og vi var normalt tilbage ved Lodgen igen kl. ca 18. Stængerne skulle nemlig monteres på taget af pick-upen og guiderne sad på ladet sammen med det andet grej og blev typisk smidt af på hjemvejen.

Det var lyst indtil kl. 19.30, så vi kunne lige nå en tur i Poolen/bad, når vi kom tilbage og nyde en kold øl eller drink, inden aftensmaden blev serveret. Man kan godt blive helt forfalden til Pascals lokale drinks m. frisk lime, rom, rørsukker og is, men man skal selvfølgelig passe på i varmen med alkoholen... :-)

Vi fik normalt serveret en lækker forret (advokade m. lokale rejer/hummer, fisk el.lign.) Hovedretten varierede imellem super lækker oksefillet bøffer, lokale grillede kæmpe rejer og vores friskfangede fisk ( grillet - amberjack, snapper + grouper). Der var normalt salat samt kartofler, ris eller pasta til hovedretten. Hovedretten blev efterfulgt af en lækkert dessert + kaffe - bla. kan vores flamberet ananas med vanilie is og frisk passionsfrugt nævnes som en topscore!
Altså aftensmåltidet var hver dag en kanon ting at se frem til og kød + fisk blev grillet, som man hver især foretrak det og var super saftigt  ;-)  Der var absolut ingen, som gik sultne i seng. Resten af aftenen foregik med hygge.

Der var 6 dages fiskeri includeret i prisen og vi havde 8 dages ophold på lodgen. Dette betød, at der var mulighed for tilkøb af op til 2 ekstra fiskedage. 3 personer fiskede 6 dage (2 fiskedage + 1 fridag + 2 fiskedage + 1 fridag+ 2 fiskedage) og 3 personer fiskede 8 dage. Der blev skiftet imellem bådene og fiskemakkere, så vi havde mulighed for at kombinere og prøve begge kaptajner, som umiddelbart var lige dygtige.

Der blev mistet og set et par rigtig store fisk bagved popperne (bla. cubbera) + mistet et par gode fisk på speedjig/shads.

Mht. antal fisk nåede vi 154 stk. til 6 personer og 17 arter totalt.

Af topfiskene kan nævnes Roosterfisk til Steffen 20kg+ som huggede om eftermiddagen på 1. fiskedag på en levende agnfisk. Denne Roosterfisk fik Steffen fuldstændig i knæ og han var en presset mand. Det var sjovt at se denne fight, som var rå og dramatisk, men som heldigvis endte med Steffen som vinder - lidt træt og udmattet ;-) Kort forinden Steffens fangst, da var det undertegnet, som var blevet presset til det yderste, da en stor Red Mullet Snapper på 15-17kg.(ligner en cubbera snapper) tog min popper i overfladen og de første par minutter kunne fighten gå begge veje, selv om bremsen var nærmest blokeret.

Det blev desuden til en masse Amberjacks over 10kg - største til turlederen på 18,3kg., som huggede på en Savage Gear Cutbait Herring 465g. under speedjiging - Ellers huggede de fleste amberjacks på speedpirke af forskellig art (flest på korte kompakte pirke). Bromtail Grouperne var ligeledes også glade for shads og største af denne art fik turlederen også - en imponerende fisk af udsenende - den vejede 9,7kg.

Jack Crevelle blev landet op til ca 10kg. af vores svenske medfisker; Jan - der virkelig forstod at tage fat, når der var fisk i den anden ende. Af specielle arter kan nævnes: Pompeno, som vi fangede nogle få stykker af og som er super flotte fisk med deres dybblå/perlemor farvet overflade. Jacob nappede den største på 4kg. på en mindre pirk.

Red snapper fangede vi også flere dage og med deres orange-røde stribede overflade lignede de nærmest akvariefisk i XXXL size - de største vejede mellem 6-7kg. Scierra Mackrel fangede ( samt havde kontakt til) vi også af og til inshore - Freddie mistede et par poppere til disse banditter og Per nuppede den største på ca. 5kg. på en Savage Gear Freestyler 46g. Silver (synkende jerkbait/stickbait). Freddie landede en Rock snapper på 6,2kg. den ene dag, som med sine store fortænder så frygtindgydende ud. Cuberra snapperne blev der ikke fanget så mange af, men vi havde kontakt til nogle stykker og følger af en mega (Freddie). Jacob fangede den største på 8-10kg. samt et par pæne Yellow snapper på omkring 2-3kg. Det blev desuden til Bonitoer, pink amberjack, Big Eye Jack, Needlefisk + div. revfisk.

Efter at være kommet hjem til kolde Danmark ønsker man sig allerede tilbage til varmen og de stærke fisk igen snarest.

Jeg håber på at arrangere en ny tur i 2013, hvis der er nogen som vil med.

mvh.

Mere info om turen i 2013 kommer til at stå på:
www.jagtogfiskerimagasinet.dk / www.guidefishing.dk

23.01.2012

Panama

Custom

Panama, Popper fiskeri, speedjigging, Big Game, Amberjack, Rooster, Snapper

3 PR. gedder på en eftermiddag til Flemming...

Fredag d. 18 November 2011 havde jeg Flemming Thostrup fra Sjællands Automæglere med på tur. Flemming havde længe brokket sig over han ikke havde en gedde over 5kg, så vi havde aftalt, at han skulle med på en guidet geddetur. Pga meget arbejde til Flemming denne fredag, så sejlede vi først ud på søen 11.30.  Vi nåede ikke at fiske særlig længe, før end den første gedde var sulten. Flemmings første 5kg+ gedde fra en realitet og vejede 5,3kg - og manden var super glad. Det blev efterfølgende til endnu en ny pr. gedde på 6,15kg og afslutningsvis til en gedde på 6,95kg samt flere mellemfisk og nogle mistede. Dagen var grå og stille, men blev toppet op med grilpølser oog hygge, så stemningen var rigtig god denne dag på søen ;-)

Tillykke med dine nye Pr. - Næste gang bliver de endnu større...

18.11.2011

Danmark

Fint geddefiskeri...

16. November 2011 - Jeg havde allieret mig med Morten Bak denne onsdag, hvor vejret så meget lovende ud og jeg ikke kunne sige nej til et uimodståeligt tilbud om at komme med på fisketur. Det blev ligeledes en dag med med godt med action og efter 2 timers fiskeri stod det 6-2 i antal til undertegnet med største gedde på 6kg+. Morten tog dog revance og midt imellem kludder og tumult sprang en stor gedde fri af vandet 50 meter bagved båden, som en topedo der blev skudt afsted med fuld fart... Gedden havde taget mortens store agnfisk isket på et flåd 3 meter nede over dybt vand. Vi kunne godt se at det var en god gedde , men det var egentlig først, da den lå i nettet, at vi fandt ud af, at det nok var tæt på 10kg! Masammen vejede 11,2kg med alynge, som efterfølgende skulle trækkes fra (1050gr våd) - dvs. 10,15kg totalt og 108cm lang. Jeg nåede op på 9 gedder denne dag, dog ingen kæmper... Stort tillykke til Morten med sin fine fisk ;-)

16.11.2011

Dansk sø

Geddefiskeri, Pikefishing, Hecht Angeln

Viagra e generici Levitra Cialis Generico Lovegra Super Kamagra Viagra femminile Acquistare Test Pacchetto Generico LIDA Dai dai hua Cialis Pastiglie Acquistare Super Kamagra Cialis Generico Viagra online
viagra hinta viagra vaikutus viagra virosta cialis hinta cialis 20 mg cialis kokemuksia kamagra jelly kamagra vaikutusaika kamagra 100 mg kamagra gel kamagra gel kaufen kamagra bestellen schweiz cialis generika cialis schweiz cialis kaufen kamagra gel kamagra kaufen kamagra schweiz kamagra gel kamagra 100mg oral jelly kamagra oral jelly kamagra que es kamagra 100mg
parajumpers gobi moncler coat mens cheap moncler coat cheap timberland boots uk canada goose womens uk parajumpers jackets uk canada goose womens cheap moncler coats canada goose outlet moncler coat sale belstaff motorcycle jackets moncler coat mens sale parajumpers long bear duvetica sale uk canada goose gilet barbour mens jacket cheap timberland boots barbour jacket mens belstaff sale parajumpers uk belstaff motorcycle jackets woolrich sale womens canada goose uk peuterey coats canada goose chilliwack bomber uk canada goose gilet uk canada goose gilet sale canada goose jacket sale duvetica uk canada goose chilliwack bomber parajumpers gobi bomber canada goose jacket uk