Vis blogs med tag:

Godt sandartfiskeri Juni 2013

Fin vertikal sandart
Fredag d. 7 Juni havde jeg Jan og Kim med på en guidet fisketur efter sandart. Ingen af gutterne havde før fanget sandart og vejret kunne ikke blive bedre. Klokken 05.15 sejlede vi ud på søen i havblik og flot solskind.

En halv time senere var vi fremme ved pladserne og fik hurtigt grejerne i vandet. Vi startede ud med lidt gummi, og hver af de to gutter bommede deres første sandart til MEGET STOR ærgelse, dog forsikrede jeg dem for, at der nok skulle komme flere - det havde jeg ret i :-)

Det blev til hele 15 sandart, 2 pæne gedder op til 5,3kg og 6 store aborre på 5-600g.  stk. på bare en halv dags fiskeri, som sluttede med, at vi var i havn igen kl. 14.00.

Kim og Jan var heldigvis godt tilfreds med dagens resultat og vi var alle blevet lidt "Røde", da vi havde glemt solcremen...

Nå men alt i alt en super fed tur - tak for godt selskab drenge :-)

/ Fiskeguide Andreas

Fin vertikal sandart
Kim Thrane med sommer sandart fanget under jigfiskeri med små døde løjer & et Vectra Vertical jighoved
Kim Thrane med fin sommer sandart
Solopgang over sandartsøen

Sjællandsk sø

Sandart, Predator, Vertical, Jigging, Bait,

Fin lille laksevideo fra Møn Februar 2013

Jeg fik lige klippet lidt video sammen optaget med mit GoPro Hero2 fra årets første laksetur i 2012 sammen med min Svoger - sågar på hans fødselsdag i Kongevejr og han fik lov at fange sin første laks :-) God fornøjelse!
Vi fiskede ud fra Møn og det var frost da vi støvnede ud - lig bla. mærke til det flotte lys, der reflekteres i isen i vandoverfladen langt ude i havet ude fra Møns klint :-)

27.02.2013

Møn / 40 metereren

Trolling

Salmon, Trolling, video, Youtube, Laks

Fine gedder i vinterkulden!

Hold op for en kold nyser at vågne op i 2 graders frostvejr indenfor og skulle udenfor i 5-8 graders frost efterfølgende, tilrigning af Meget grej mm. mm.

Nå men forventningerne var store og humøret højt....
Det blev en super dag på vandet, og vi 3 mand landede over 60 gedder tilsammen med flere rigtig gode imellem - største fangede kammeraten Morten, og gedden vejede flotte 10,9kg.!
Tak for en hyggelig dag på vandet drenge
/ Andreas

21.12.2012

Sjællandsk sø

Geddefiskeri, Pikefishing, Hecht Angeln

Sov lille gedde teaser fra vores Rügen geddetur :-)

30.11.2012

Rügen Tyskand

Geddefikeri, Pikefishing, Video, Youtube, Hecht Angeln

Flere gedder fra Tyske Rügen

Kim Jensen med 12,1kg. gedde fra Rügen efterår - fanget på en Savage Gear Real Eel 30cm Purple m. 15g. jighoved
Undertegnet havde arrangeret fisketur til tyske Rügen gennem Jagt & Fiskerimagasinet, hvor jeg ligeledes havde booket 3 tyske guide både. Der var booket over 3 dages fiskeri.
Vi var 12 personer fordelt over 4 både + tyske guider. Vi sejlede fra Gedser kl. 17.00 og ankom ved Schaprode kl. 21.00, hvor vi blev inkvarteret på hyggeligt B & B.
Næste morgen tidlig blev der indkøbt fiskelicens og vi tog afsted på fiskeri kl. 8.00. Første dagen var det helt vindstille, gråt og tåget. Fiskeriet var ikke nemt , men ok - der kom flere fisk i alle bådene første dag og flere over meteren. Største fisk vejede 9,2kg. og blev fanget af Kim Jensen.  2. dagen gik vinden i Nord og tiltog voldsomt, hvorefter temperaturen også faldt til 1-3 grader.
2. dagen var fiskeriet Meget svært, og det blev kun til få fisk pr. båd - der kom dog 2 rigtig gode fisk også. Min båd fik en stor gedde på 116,5cm / 12,15kg. til Kim Jensen og Florian fik en 113cm gedde i sin båd / 11-12kg fisk.
3. dagen blev kold med seriøst haglvejr og kulde. 0-2gr. Fiskeriet var igen meget svært og meget få fisk. En anden tysk guidebåd fangede dog en 119cm gedde til anskudt vægt på 14kg...
Alt i alt en super fed tur med nogle flotte topfisk. Alle vidste at fiskeriet ikke ville være nemt på denne årstid - men området har Virkelig potentiale, når man ser, hvor hyppigt der kommer store gedder i bådene!
Nye geddeture i 2013 er under planlægning allerede..
Tillykke til Kim med sin nye Pr. gedde, som blev fanget på en Savage Gear 30 cm Real Eel purple / Pearl m. 20g. jighoved.

Niels Godsk med fin lang efterårs gedde fisken vejede mellem 7-8kg
108cm fisk på 9-10kg fanget efteråret 2013 Rügen. Gedden tog en 15cm Lunker City Shaker shad 15cm Rootbeer
29.11.2012

Rügen Tyskland

Predator, Jigging, Spinning, Shads, Boat

Sidste fiskedag på Rügen i denne omgang...

Sidste fiskedag i denne ombæring og vi er igen tidligt på vandet - denne dag prøver vi at sejler nord-øst over allerede v. 7 tiden. Ved første stop er der allerede fisk til Jacob på en Real eel 30 cm lilla/pearl. Vi prøver herefter flere forskellige pladser af, men det giver ikke noget vildt resultat. Herefter prøver vi et par dybere partier og hul, hvor undertegnet får nuppet en pæn 102cm fisk 7-8kg på en 25cm Herring Shad i col. Perch.
Det blæser meget op og vi vælger at sejler tilbage og prøve et par forskellige andre pladser lidt i læ.
Det bliver til en del mindre gedder på et lavere plateau, men ingen andre gode fisk kommer i vores båd. Vi trækker båden op på traileren og placere den i en have efter aftale, så den er klar til nye oplevelser og fisketure i slutningen af November, hvor turen atter går sydover.
Når turen gøres op har vi i snit fanget godt 20 gedder pr. dag pr. båd med ca 1 over meteren pr. dag - en rigtig god fisk på toppen, men langt imellem de store fisk...
Der skal bare arbejdes for dem
Kan ikke vente med at komme tilbage og give den MAX gas
/ Fiskeguide Andreas

11.11.2012

Geddefiskeri i verdensklasse Lørdag d. 10. November 2012

Christian Hedegaard med drømmefisk på næsten 15kg fanget på en 19cm Savage Gear Herring Shad i "sild"
Vi havde sendt det ene fiskehold hjem igår, da vi kun havde 2 dage med Robert fra Bodden Angeln og vi skulle nemlig fiske 4 dage totalt i Buster. Vi var nok den første båd på vandet denne morgen i gråvejr forvi skulle udnytte tiden. Pga. mange gode V'er og fødefisk i gårdsdagens område havde jeg bestemt at vi skulle derned og prøve fra tidlig morgen. Dette hold havde fisket med Robert i går fredag og havde været et helt andet sted. Der var 45 minutters sejllads og drengene var ved at blive lidt små-irriteret over den lange sejltur.
Jeg lagde båden tilrette og prøvede på vha. vindretning og srøm at ramme samme område omkring gårdsdagens hot spot inden lukketid, hvor vi fik et par pæne gedder.
Christian Hedegaard, Peter, Jacob og undertegnet går igang med fiskeriet. Efter bare 5-10 minutter får Christian en god tung fisk på krogen, som tager hans SG Herring Shad i 19cm Silver oppe i vandet. Kort efter tager gedden et seriøst udløb mod bunden. Der er lidt tovtrækkeri frem og tilbage og episoden med tunge udløb mod bunden gentager sig nogle gange. Efter 5-10minutters fight råber Christian, at jeg godt må komme med et net, da de har set fisken og den er stor. Jeg kommer springende og bliver lettere opstemt, da jeg ser hvor fin den er ;-)
Oppe i selve nettet viser det sig dog, at fisken er virkelig massiv, dyb og lang - hele båden er euforisk og der råbes, krammes og ønskes tillykke, for Christian's tidligere Pr. gedde var på 8-9kg... Denne fisk er LANGT større
Unhookingmat, vejeslynge, Bismervægt, målkebånd og spejlrefleks kamera findes frem imens fisken holdes nede i vandet i det store gumminet.
Jacob får dog lige pludselig øje på, at gumminettet er blevet flænset af gedden og krogen, og der er lavet en kæmpe hul / revne deri...
Fisken løftes dog uden større ståhej indenbords og undertegnet måler fisken til 120cm præcis liggende på unhooking måtten - og en hurtigt tipning er vel omkring 12-13kg gedde mener vi (Vi bliver dog klogere!).
Da fisken kort efter vejes i vejeslyngen på Bismervægten, da får det vores øjne til at kigge en ekstra gang på vægtstangen, som siger hele 16,25kg!!!! Stemningen er helt i top og Christian tager sig til hoved af glæde.
Estimeret vægt siger derefter 14,85kg gedde, når den våde vejeslynge er fratrukket.Helt perfekt fisk og en drøm er gået i opfyldelse!
Jeg får hurtig skudt en masse fine billeder og Christian kan bagefter genudsætte fisken med et MEGA SMIL på hele fjæset. Christian får herefter lukket en kold øl op og tændt en cigaret, og han nærmest bare sidder og smiler den næste time uden at fiske og fatte, hvad der egentlig er sket.
Resten af dagen går med fiskeri på de dybere områder og vi fanger en pæn portion gedder uden at få flere rigtig gode - men dagen og turen er reddet med denne pragtgedde!
Stort tillykke med din nye PR fisk

10.11.2012

Geddefiskeri, Pikefishing, Hecht angeln

Geddefiskeri i verdensklasse i Brakvand

Christian Hedegaard med 14,85kg gedde fra Rügen - en massiv og helt fantastisk gedde !
Hermed en lille beretning fra Jagt & Fiskerimagasinet's Rügen tur 7.- 11. November 2012.
På vores anden fiskedag havde mit hold fisket med Robert Balkow, og landet fint med fisk op til 104 cm, samtidig havde Andreas haft hold 1 med på langfart mod området omkring Stralsund. Her havde de haft så godt fiskeri, med fisk op over 8 kg, at vi på denne, vores 3. fiskedag, besluttede at prøve samme område. Der var godt med blæst på den lange tur derned fra vores udgangshavn, Schaprode, og vi nåede vindblæste frem med sitrende fiskefeber. Vi lagde os i det selvsamme drev der havde givet gårsdagens største fisk, og jeg når kun at kaste to gange inden min 19 cm shad bliver brutalt stoppet få meter fra båden. Herfra følger nogle seriøse hovedrusk, og jeg råber til de andre at der er fin fisk på. Fisken er forholdsvis tæt på båden men tager alligevel tre udløb til bunden på 5,5 meter, for næsten blokeret bremse. Tredje gang får jeg set fisken og her begynder hjertet for alvor at springe slag over. Jeg kan sagtens se at det er en fisk over 10 kg, men tør ikke gøre mig de vilde forventninger før både Peter, Andreas og Jacob bestemte konkluderer at det er en 12-13 kilos fisk. Vi får kort efter landet en fisk af massive proportioner, og glædes jubelen gjalder ud over vandet. Der krammes og råbes i fællesskab mens fisken bliver målt til 120 cm. og vejet til imponerende 14,85 kg. Den tykke dame bliver forsigtigt genudsat og hele mit hoved tømmes for tanker, mens jeg venter på at vågne med et sæt i min seng. Det sker dog aldrig, og en årelang drøm er dermed gået i opfyldelse. Peter rækker mig behørigt en kold guldøl og tænder en cigaret for mig, og mens jeg stadig sidder og ryster bliver vi enige om et drev mere på denne plads.De næste dage gav også et par fine gedder, dog ingen i samme kaliber...
Mvh.
Christian Hedegaard Jagt & Fiskerimagasinet

8kgs fin gedde til Claus under fiskeri på Rügen
C & R af en stor gedde på Rügen
Fin 8kg+ gedde fanget på en Savage Gear Herring Shad Rudd 25cm Rügen
Det er ALTID godt med lidt grilmad til frokost :-)
Christian Hedegaard med fantastisk gedde på 120cm & 14,85kg. Gedden blev fanget i brakvandet ved Rügen i Tyskland. Gedden huggede over 5m vand på en Savage Gear Herring Shad 19cm Black / Silver
Min Buster L båd på tur
10.11.2012

Rügen

Geddefiskeri, Predator, Shads, Pikefishing, Boat, Spinning,

Geddefiskeri på Rügen Fredag d. 9. November 2012

Claus Jensen med en flot 8kg+ gedde fra Rügen efteråret 2012
Nyt fiskehold i båden denne dag og tidligt på færde :-)
Vi sejlede mod Stralsund, hvor vi de tidligere år har haft godt fiskeri - det tog dog en times tid at finde fiskene - men herefter gik det slag i slag og vi rundede 24 fisk kl. 15 - herefter satsede vi på noget dybere vand, hvor vi efter bare 5 min. fiskeri får en flot fisk til Claus på 104cm / 8,4kg på en SG Real El 30 cm Purple /pearl ( Konge farve). Ellers fiskede Shaker 15cm  og Battle shad rigtig godt ligeledes.
Da vi sejlede hjemad havde vi nået 29 gedder - en fin dag på vandet. De fleste var dog mindre fisk, men altid godt med en del action.
Den anden båd havde fisket ligeligt med os og fanget stort set det samme m samme antal og kun 1 god på 8kg+ til Peter.

Claus Jensen med en flot 8kg+ gedde fra Rügen efteråret 2012
Jan Weber med 3-4kgs gedde fra Rügen
Jens L. Pedersen med mindre gedde fra Rügen
Claus Jensen med en af rigtig mange fine mellem gedder fra Rügen efteråret 2012
09.11.2012

Geddefiskeri på Rügen Torsdag d. 8. November 2012

Robert Balkow med fin fisk på 9-10kg sept 2012
1. fiskedag på vandet i gråvejr og rimelig godt med blæst... Fiskeriet var ikke nemt, men alligevel nåede vi at fange omkring 40 gedder til 2 både - største til vores tyske guide Robert denne dag på ca 9kg ;-)
I moirgen giver vi den max gas - vejret bliver bedre og mindre vind ;-)

08.11.2012

Geddefiskeri, Pikefishing, Hecht Angeln

Viagra e generici Levitra Cialis Generico Lovegra Super Kamagra Viagra femminile Acquistare Test Pacchetto Generico LIDA Dai dai hua Cialis Pastiglie Acquistare Super Kamagra Cialis Generico Viagra online
viagra hinta viagra vaikutus viagra virosta cialis hinta cialis 20 mg cialis kokemuksia kamagra jelly kamagra vaikutusaika kamagra 100 mg kamagra gel kamagra gel kaufen kamagra bestellen schweiz cialis generika cialis schweiz cialis kaufen kamagra gel kamagra kaufen kamagra schweiz kamagra gel kamagra 100mg oral jelly kamagra oral jelly kamagra que es kamagra 100mg
parajumpers gobi moncler coat mens cheap moncler coat cheap timberland boots uk canada goose womens uk parajumpers jackets uk canada goose womens cheap moncler coats canada goose outlet moncler coat sale belstaff motorcycle jackets moncler coat mens sale parajumpers long bear duvetica sale uk canada goose gilet barbour mens jacket cheap timberland boots barbour jacket mens belstaff sale parajumpers uk belstaff motorcycle jackets woolrich sale womens canada goose uk peuterey coats canada goose chilliwack bomber uk canada goose gilet uk canada goose gilet sale canada goose jacket sale duvetica uk canada goose chilliwack bomber parajumpers gobi bomber canada goose jacket uk