Vis blogs med tag:

Flere gode laks!

12,4kg. muskler fra Møn
Denne dag besluttede Torben Christensen (TC) og undertegnede at prøve at gøre vores sidste tur om igen - dvs vi tog til Møn og sejlede lagt ned i Østersøen for at fiske laks. Det blev endnu en lang dag på vandet, dog ikke med lige så mange fisk som sidst, men stadig et kanont resultat! Det blev til 3 laks (12,4 + 1½ mig + 9,6 Tc) og 2 stk store havørred (5,5 mig + 6,1 Tc) alle fiskene faldt igen for big Ed, dog denne gang de fleste på riggeren... Den største laks fangede jeg på 12,4kg og fisken fightede helt i bund - Fedt!!

Tak for en hyggelig tur Tc.

24.04.2008

Møn / Østersøen

Trolling

Laksetrolling, Laks, Salmon, Østersøen

Afslutning på en uges karpefiskeri i Montana Lake

Lørdag d. 19 April 2008 tidlig morgen mister Lasse Aabenhus, en stør tæt på land pga. krogholdet ryger. Vi får pakket alt vores grej inden at bussen kører mod Sofia kl.10.00. Vi skal lige køre 3 timers kørsel til Sofia - herfra fly til budapest og videre til København. Alt i alt en kanon tur med godt kammeratskab og 9 karper ialt og 1 stør til os 3 mand. Ikke nogen vild mængde fisk, men med en rigtig god snitvægt. De lokale mente, at vejret var for ujævnt og måske lidt for koldt... Fiskevandet har helt sikkert potentiale til at producere nogle kæmpe fisk, da vi bla. kunne se på en spejlkarpe, som vi havde fanget sidste år, at den havde taget omkring 5kg på på 1 år!
Tak for en hyggelig tur Thomas og Lasse

mvh. Andreas

19.04.2008

Ny PR. Bulgarsk Beluga stør fra Montana Lake

13,5kg Beluga stør
Efter min nye Pr. dagen før i skælkarpe (19 kg)., så får min fiskemakker; Lasse Aabenhus lov at fiske med alle stængerne.
Sounderboxen virker dog ikke denne nat, og han er ikke til at råbe op dene morgen. Jeg lander derfor selv en flot Beluga stør på 13,5kg, som Lasse ligeledes havde fanget året før på lidt lavere vægt. Fisken får selvfølgelig friheden igen efter nogle hurtige fotos. Støren huggede på 2 boilies beregnet til karperne, men den var bestemt værdig mht. fighten, hvor den nærmest eksploderede, selv om den huggede meget langt ude mellem 250-300 meter fra land!!! Det store haleror og den langstrakte krop gør dem til virkelige sjove fisk...

18.04.2008

Specimen, Bulgarien, Montana Lake, Stør, Beluga

Ny Pr. Bulgarsk skælkarpe fra Montana Lake

19,0kg skæller fra Montana Lake 2008
Tidlig Torsdag d. 17 April2008 om morgen ved 5 tiden giver min fox bidmelder lyd fra sig, og jeg er hurtigt ude af sengen og ved mine stænger. Swingeren er faldet (drop back), hvorefter jeg hurtigt får strammet linen op ud til fisken. Karpen følger stille og roligt med indad, selv om jeg fisker 250 meter ude, og det er svært at orientere sig i mørket... Da fisken kommer tættere på land, da bliver den noget mere urolig. Jeg prøver at råbe de andre to fiskekammerater op, men der er ingen respons fra dem, og nettet ligger selvfølgelig et stykke væk... Jeg overvejer en håndlanding, men kommer fra det igen og hopper istedet i det kolde vand (12 gr.) og får trukket fisken rundt om en mindre tange, hvorefter jeg får arbejdet mig tilbage til nettet oppe på land. Fisken får jeg selv nettet ubesværet og adrenalinet pumper rundt i kroppen for fuld skrue! Lasse bliver vækket for fuld musik, da jeg jo skulle have fisken vejet, og han havde vægten... Karpen kotrolvejes ligeledes nogle timer efter til 19,0kg og vi får taget nogle fine billeder i morgensolen, efter den har ligget i en opbevaringssack et par timer. Skælkarpen er ligeledes ny Pr. til undertegnede, så jeg må give en omgang senere på dagen.
En virkelif massiv skæller er en realitet :-)

17.04.2008

Karpefiskerejse til Montana Lake i Bulgarien

Thomas med sin flotte 18,6kg skæller fra Montana Lake!
På trods af dårlige ods i form af sindsygt blæsevejr, så mener Thomas Ratzla, at det må være på tide at skifte plads, da han endnu ikke har haft en eneste kontakt til fisk. Denne formiddag får Thomas Ratzlaff virkelig gang i sit fiskeri. Han når kun lige at flytte plads, og bare 1 time senere er der bud efter hans boilies første gang. Han lander en flot skæller på 11,5kg og nogle timer senere får han en ny pr skæller på 13kg  ved middagstid - stort tillykke. Der er helt klart flere fisk på Thomas Swim (fiskeplads), da han får adskillige line-nap, og han mister desuden en fin fisk tæt på land. Så han er igen ved godt mod. Vi mødes imellem vores pladser til en "bakke-øl", da vi her kan høre alle bidmelere... Det er også her vi sidder og nyder varme pandekager under den skønne stjernehimmel. Vinden er løjet af, så vi igen tror på fiskeriet.

Thomas fanger ligeledes også en fisk om morgenen 1½ time efter mig - en kuglerund spejler på små 12 kg. Lasses spot er nærmest gået i stå og der er heller ikke nogen fisk at observere på hans swim/fiskeplads. Det er blevet helt dejligt forårsvejr, som nydes på en chair på bakken med den gode udsigt og fejringen af de gode fisk…

Ved middagstid må vi igen rende mod Thomas swim, da hans bidmelder hyler. Jeg når lige at hente kameraet og skyde lidt film af fighten og glæden fra thomas, som kan ses under filmklip i menuen. Fisken er ligeledes stor, bred og dyb, og den kontrolvejes til imponerende 18,6kg. Stort tillykke med den enorme fisk! Ja - vi røg tilbage på bakken, nu hvor det jo gik så godt...

Thomas med sin flotte 18,6kg skæller fra Montana Lake!
16.04.2008

Sjovt close-up :-)
Tirsdag d. 15 April 2008 er kedelig, da vi har dagsregn og meget ustabilt og kedeligt vejr. Sidst på dagen får vi dog en lille opklaring, og jeg når lige at fravriste mig en fin skæller på 11,05kg. inden vi går til køjs denne aften. Omkring midnat klarer det helt op med vindstyrke af stormstyrke… Så forvinder regnvejret lidt, men vibliver naturligvis lidt misfornøjede, da den efterfølgende dag fortsætter med den kraftige vind og vandet fra bjergene får søen til at blive totalt kakaofarvet… TRÆLS!

Min fine startskæller :-)
Vores camp med bjergene i baggrunden...
Flot udsigt fra vores swim...
15.04.2008

Karpeferie i Bulgarien...

Lasse Aabenhus med 15,6kgs. skælkarpe fra Montana Lake 2008
Mandag d. 14 April om morgen bliver jeg vækket af Lasses hylende elektroniske bidmelder, og jeg kommer hurtigt til undsætning. Grundet Lasse fisker op ad nogle snacks, ryger vi hurtigt i båden. Fisken har dog ikke bestemt sig for at give op og fighter dybt og tungt længe. Først efter små 10 minutters fight, da ser vi fisken første gang, en massiv og dyb skæller, som jeg kort efter netter stille og roligt, til stor jubel fra Lasse. Skælkarpen vejer 15,6kg og er ny PR. til Lasse, der har fisket søen 2 gange før uden de helt store på land! Dagen forløber stille og roligt med et par kølige drikke på breden i de fantastiske omgivelser af den bjergomkrænsede sø med vilde storke, løvfrøer mm.

14.04.2008

Lasse Aabenhus med 17,6kg massiv skæller fra Montana Lake 2008 Bulgarien
Denne dag forløber med hygge på breden efter min fiskemakker; Lasse Aabenhus tidligere på morgenen har landet sin flotte & store Pr. skæller på 15,6kg. Dagen går med afslapning, hygge og fangst af lidt karrudser. Ved 16 tiden sejler vi tacklerne ud igen med friske agn. Da jeg er næsten færdig med at sejle mine tackler ud på plads, da kan jeg se, at Lasse pludselig styrter mod sine stænger, - altså bid efter bare 15 minutters tid hos ham!
Jeg ror alt hvad jeg har lært mod land, - og kort herefter lander han en enorm tyk skæller. Endnu en ny pr. fisk til Lasse og så på samme dag. Denne skæller vejer hele 17,3kg. og glæden er stor for Lasse, der virkelig har kæmpet for sådan en trofæ-fisk. Begge fisk huggede på hjemmerullede boilies fra Poul Stolling  (tak for det :-) Stort tillykke herfra til Lasse! Herefter bliver det totalt møgvejr med regn de næste 20 timer, men humøret er dog stadig højt!

Lasse Aabenhus med sin 17,6kg skælkarpe
Lasse Aabenhus med sin 17,6kg skæller
14.04.2008

Karpefiskerejse til Montana Lake i Bulgarien

13,5kg spejler fra montana lake Bulgarien 2008.
Lasse aabenhus, Thomas Ratzlaff og undertegnet er taget på en uges fisketur til Bulgarien efter karper i Montana Lake, som på dette tidspunkt er eget af bla. Brian Vestergaard. Vi ankom til søen lørdag d. 12. April 2008 om aftenen efter en lang transport fra Danmark med fly via København - Prag - Sofia og 3-4 timers kørsle fra lufthavnen til søen i bjergene. En virkelig perle i uspolerede omgivelser. Nogle af fiskene er vilde og andre er vildfisk, som er købt af lokale erhvervsfiskere i Donau og en stor nærliggende sø.

Temperaturen var om aften ved søen i Montana området ca. 20 gr. - så der var dømt forår :-)

Vi når lige at få rigget stængerne til, inden det blev helt mørkt, og mine 2 sidste tackler bliver lagt ud vha. ekkolod og lys. Denne første aften troede vi ikke så meget på fiskeriet, og der sker heller ikke noget i løbet af natten. Om formiddagen (søndag) sidder vi og meder "whitefish" og karrudser, da min ene bidmelder "skriger" - tegn på fisk. Fighten er kort, men glæden er stor, da en rigtig flot tyk skæller passerer netrammen. Skælkarpen vejer flotte 11,8kg. og så er vi igang! Herefter skifter vi plads, for at kunne fiske mere optimalt og få spredt vores stænger mere.

13,5kg spejler fra montana lake Bulgarien 2008.
Grønt, lunt & meget frodigt i dalen - sne & koldt på toppen...
Flot udsigt & meget frodigt i Bulgarien...
Whitefish fanget under medefiskeri i montana lake 2008 under hyggemedefiskeri i venten på karperne... blev brugt som agn til mallerne!
13.04.2008

Lakse Bonanza!

15,0kg laks til undertegnet fra Møn 2008
Denne dag var jeg på fisketur med en god kammerat i Østersøen efter laks - det blev en dag jeg ikke kommer til at glemme lige foreløbig. Vejret var perfekt - flat vand og ingen vind. Vi sejlede ud fra dansk havn og langt ud i Østersøen for at fiske laks. Vi oplevede at starte dagen med et dobbelthug med laks på 14,2kg og 7,8kg efter bare 1½ times fiskeri - herfra gik det slag i slag, og vi sluttede først fiskeriet af igen ved solnedgang med det 3. dobbelthug og endnu en 10+ laks i båden (11,9kg) samt en 4-5kgs laks, som hurtig blev genudsat. Her ind imellem var det blevet til 2 laks over 15kg op til flotte 16,25kg til makkeren - alle laks huggede på Big Ed trolling blink i special farver fra J & F Kbh. Den største fisk huggede 300 fod ude på et blink fisket med bare 10 gr bly 2 meter foran. Fisken tog næsten 700 fod for fuld musik i et gevaldigt tempo i første hug og gav først op efter 20 minutters hård fight. Dagen gav ialt 14 laks, hvor de 5 stk var over 11kg, og de 2 største på hhv. 15,0 + 16,25kg - Helt fantastisk! Det lyder næsten som en god Aprilsnar - det er det heldigvis ikke, som billede også afslører :-)
/ Andreas

11,7kg. laks fra Møn 2008
16,25kg. laks til Torben Christensen
14,2kg. lks til Torben Christensen fra Møn / Østersøen 2008
07.04.2008

Møn / Østersøen

Trolling

Laksetrolling, LAsk, Salmon, Østersøen

Viagra e generici Levitra Cialis Generico Lovegra Super Kamagra Viagra femminile Acquistare Test Pacchetto Generico LIDA Dai dai hua Cialis Pastiglie Acquistare Super Kamagra Cialis Generico Viagra online
parajumpers gobi moncler coat mens cheap moncler coat cheap timberland boots uk canada goose womens uk parajumpers jackets uk canada goose womens cheap moncler coats canada goose outlet moncler coat sale belstaff motorcycle jackets moncler coat mens sale parajumpers long bear duvetica sale uk canada goose gilet barbour mens jacket cheap timberland boots barbour jacket mens belstaff sale parajumpers uk belstaff motorcycle jackets woolrich sale womens canada goose uk peuterey coats canada goose chilliwack bomber uk canada goose gilet uk canada goose gilet sale canada goose jacket sale duvetica uk canada goose chilliwack bomber parajumpers gobi bomber canada goose jacket uk