Vis blogs med tag:

13,1kg. Gråsej Værøy 2009 til Andreas Holm Nielsen
Onsdag d. 13 Maj 2009 - En dag med et beskedent antal store fisk, dog fint med mellemfisk og et par målere i blandt samt nogle enkelte fine 10+ rygbrækkere… :-)

13.05.2009

Andreas Holm Nielsen med 17,2kg. sommertorsk Værøy 2009
Denne tirsdag d. 12 Maj 2009 fiskede vi på knoldene nord for øen Værøy, som gav nogle store "Rygbrækkere" - alias gråsej. Disse Sej huggede både under vores medefiskeri efter stortorsk på de mindre sej og fiskeri med shad/jigs. Fiskene fightede hårdt og kontant - derfor vores nye øgenavn.  Det blev desuden til flere rigtig flotte torsk - dog lidt tynde, men sjove alligevel! Undertegent fik 2 torsk over 15 kg denne dag, hvor jeg fiskede med min Savage Gear Woody 6'9 150g. jerkbait stang - totalt god underholdning på den lette stang! Jeg fik torsk op til 17,4kg., 15,8kg og nedefter samt flere flotte sej over 11kg op til 13,1kg. - så jerkbaitstangen fik lov at arbejde :-)

Fedt med en masse action!

Poul og Lars fangede hver nye Pr. sej over 14 kg denne dag og det blev til over 25 fisk over 10kg denne dag (blandet sej og torsk). Salty gjorde det ligeledes rigtig godt denne dag med 7 torsk over 15 kg op til 19kg. til Filip!

Andreas Holm Nielsen med 17,2kg. sommertorsk Værøy 2009
Andreas Holm Nielsen med 15,8kg. sommertorsk Værøy 2009
12.05.2009

Ekspedition Værøy Maj 2009 fortsat

Andreas Holm Nielsen med 19,1kg. Helleflynder Værøy 2009 fanget på Storm Shad 300g. Glow over 16m. vand
Denne mandag d. 11. Maj bliver det min tur til at komme på flyndertavlen med en flot fisk på 19,1kg - noget mindre end gårdsdagens 2 stk. enorme fladfisk - men stadig en fin fisk! Denne flynder bliver fanget på en storm storm shad i 300 gr. i glow! Fisken fighter ligeledes tungt som de andre fisk og bliver fanget i samme område, hvor fiskene efter sigende skulle komme ind fra dybt vand for at sole sig på skrænterne i det stømfylte farvand mellem øerne… Skønt at komme på tavlen :-)

11.05.2009

Havfiskeri, Seafishing, Norge, Torsk, Sej, Helleflynder

Ekspedition Værøy Maj 2009 fortsat - 2 x 60kg flynder samme dag!

61kg flynder til Poul
10 Maj 2009 - Stadig hårdt vejr heroppe - men drengene i "Sjakalen" gav den gas idag - og der skulle fiskes igennem efter gårdsdagens ringe fiskeri! Efter forholdsvis kort fiskeri over lavt vand (16-20m) i høj vandstand til faldende får Poul et seriøst hug på sin jig. En meget stor bordplade har taget hans shad. Fisken fighter i bund, går dybt og tog tunge udløb adskillige gange. Fisken målte 170 cm i bunden af båden, da vi fik den gaffet og landet. Fisken blev senere vejet til 61kg i Land - stort tillykke med din nye pr!

20 minutters fiskeri efter vi har landet Poul's mega bordplade, så er det Lars Frederiksens tur. Endnu en bordplade i size XXL hugger en stor shad fisket nær bunden over det forholdsvis lave vand. Endnu en hård fight kan påbegynde og hans 24 lbs Greys havstang er spændt helt op! 15 minutters fight senere får vi tailet den store fisk og trukket den ind over rælingen 2 mand. Den 3 filmer det hele! Den store helleflynder Lars har fanget måler 175 cm - dvs bare 5 cm mere end Pouls tidligere nye rekord. Fisken bliver fotograferet nogle gange, målt og vi skyder vægten til 66kg (kontra 75kg ifølge div skemaer!) inden den svømmer tilbage i havet igen!

Stort tillykke herfra også med din nye pr. rekord Lars!

61kg flynder til Poul
66kg Helleflynder til Lars Frederiksen Kjems - C & R kort efter fotoet blev taget  - længde 166cm.
10.05.2009

Jan Bendtsen med 13kgs sej fra Værøy
8-9 Maj 2009
Fredag d. 8 Maj var fiskeriet indstillet pga meget hård blæst. Meget træls efter man har haft fiskefeber og set frem til sådan en tur i LAAANG tid. Men lørdag d. 9 MAj kom vi endelig igang med fiskeriet :-)  "Salty" båden mistede allerede en rigtig god og stor helleflynder tidligt på dagen, som tog et virkelig seriøst udløb, inden at krogholdet desværre røg... Derudover missede de et par mindre nap. Jan fik en mega lang og tynd sej idag på kanten ud til knoldene ved aften tid - denne vejede 13,5kg og de fik et par måler torsk op til 16,7kg. også! Dette nåede vi inden, at det blæste op igen!

"Sjakalen" med undertegnet, Lars F. , Poul Stolling og Torben Christensen fiskede ikke så godt idag… Vi kunne ikke ramme nogle af de store fisk -  Vi fik lidt småfisk (torsk sej mm).  Men vi kommer efter det - helt sikkert!

Jan Bendtsen med 13kgs sej fra Værøy
09.05.2009

Ekspedition Værøy Maj 2009

Afgang for mit vedkommende fra Kastrup lufthavn mod Bodø i Nordnorge. Jeg fulgtes med Fillip fra "Salty" derop.  De sidste 6 drenge fra pike85 mfl. kørte derop med vores 2 store veludrustede både. Torsdag eftermiddag mødtes vi ved færgen til Røst med drengene, som havde brugt ca 24 timer på transport derop. Så Filip og undertegnet havde det meget let derop! Det blæste allerede en del da vi landede deroppe og vi skulle med færgen i 7 timer... Vejrudsigten lovede desværre hård vind de næste 3-4dage - øv øv øv! Vi nåede lige at få en enkelt drink i flyveren - ahh. God Ferie! 7 dages hardcore havfiskeri venter forude!

07.05.2009

Vildkarper i Spanien!

Pr. Vild skælkarpe til Andreas Holm Nielsen fra søen Orellana i Spanien 2009 - fisken vejede 20,2kg.
Fra Torsdag d. 26 Marts - Lørdag d. 11 April  var Poul Stolling, Jakob Devantier, Tobias Park, Nicki H. og undertegnet på karpe tur til  Orellana, som er et 50km stort opdæmmet flod/sø system i vestspanien. Vi kørte over 3000km hver vej med trailer for at nå vores fiske destination i midt Spanien tæt ved Portugal. Vejret var 20-26 grader - rigtig behageligt faktisk! De første 4-5 dage havde vi ikke et hug / Run. Herefter flyttede vi plads i det 50 km lange sø/flod system, vi fandt fiskene og der kom gang i tingene. På ca en uges fiskeri efterfølgende oplevede vi noget af det vildeste karpefiskeri, som jeg til dags dato hat oplevet. Vi 5 mand fangede 60+ vilde skælkarper over 10kg. samt 20 fisk under! Største fisk til undertegnet var en ny Pr. Vild skælkarpe på hele 20,3kg!

Tak for en super god tur drenge ;-)

Tur beskrivelse kan læses i nogle af de kommende fiskeblade...

mvh. Andreas

Pr. Vild skælkarpe til Andreas Holm Nielsen fra søen Orellana i  Spanien 2009 - fisken vejede 20,2kg.
26.03.2009

Spanien

Specimen

Specimen, Karpefiskeri, Carpfishing, Spanien, Spain

Geddefiske weekend i Sverige med CWC & Truman 20-22 Marts 2009...

Denne weekend 20-22 Marts 2009 havde Jagt og Fiskerimagasinet en kundetur i Sverige / Blekinge efter gedder. Det var en tur som meget hurtigt var fuldt booket. Olvier og undertegnet fra J & F startede fiskeriet en dag før de andre, så vi lige kunne sørge for, at tingene spillede på fiskecampen, når kunderne ankom. Og så kunne vi naturligvis også lige fiske lidt ekstra og prøve at finde ud af, hvor fiskene var. Det startede med, at der var is på indervigene og minus 7 graders frost - hold op det var koldt ;-(

Dette betød naturligvis også, at gedderne ikke var så "legevillige". Vi fik dog båden smidt i vandet og fangede et par gedder efter hårdt slid. Men hold op for en drømme gedde-skærgårdsbåd - det spilede bare tilgengæld:-)

Kunderne ankom og vi hyggede os med grilning og et par drenge fra CWC kiggede forbi og fortale "Røverhistorier" og hyggede med os.Søndagens vejr er blevet lidt varmere og det virker som om, at gedderne er kommet mere i Biddet. Fiskeriet oplever vi også lidt bedre end de andre dage og vi får alle spredte fisk i min båd denne dag og ser en del "støvskyger" fra solbadende gedder igen på det helt lave vand. Martin Brise og Casper Bomberg har været heldige at blive udtrukket i lodtrækning om, hvem der skal sejle med os guider denne dag. Martin lægger ud med at fange dagens og turens største fisk efter kort tids fiskeri tidligt på morgenen. I 3 kast rejser sig en fin fisk efter Martins Susp. Big Bandit jerkbait og en sjov kamp begynder, da fisken er en del ovenvande ;-) Fisken vejer lig e under 8kg og er en ny pr. til Martin - Tilleykke herfra.

Vi slutter fiskeriet tidligt på eftermiddagen efter en sjov og dejlig dag på vandet.

Alle fangede desværre ikke fisk på vores tur, da frostvejret og vinden i Nord ikke gjorde forholdene optimale, men alle hyggede sig og havde en god tur efter udsagnene.

20.03.2009

Blekinge, Sverige

Predator

Geddefiskeri, Pikefishing, Hecht Angeln, Jerkbait

Forberedelser til karpe-ekspedition Spanien...

Denne lørdag d. 14 Marts stod på Boilie-rulning til vores kommende karpefisketur. Poul og undertegnet var for en gang skyld IKKE ude at fiske, men til gengæld ved at forberede en fisketur. Et par af gutterne og undertegnet kører nemlig sydover mod det sydligste Spanien for at fiske karper fra d. 26 marts - 13 April. Vi havde gang i den helt store produktion af karpe boilies og nåede op på 55-60kg færdige agn på 7-8 timers effektiv produktion 2 mand (rigtig godt), hvor både mix afvejes og justeres, dej blandes og æltes, kugler rulles og koges... Den store produktion skyldes bla. vores professionelle værktøj, blandemaskiner og lånte boilie-gun med 5 udtag - tak for lån; Tom!

14.03.2009

Specimen

Boilie produktion til Spanien fisketur 2009

Fint brakvandsgeddefiskeri på Møn

Denne Lørdag d. 7 Marts 2009 startede allerede kl. 05, da jeg skulle hente René Herand, som havde booket en guidet fisketur efter Danske brakvandsgedder. Bil og båd var blevet pakket hele natten og jeg måtte nøjes med bare 3 times søvn, da grejet til næste dag jo skulle spille 110 %! Dagens fiskeri skulle stå i "jerkbaitens tegn" og efter 1½ times kørsel var vi fremme ved vores destination. Vi havde desværre hørt fra div. kilder, at forskellige bi-erhversfiskere havde været ekstremt hårde ved bestanden hele sidste session, så vi regnede med, at fiskeriet ville være op ad bakke... Vejret var forholdsvis stille, gråvejr og ca 5-6 grader (fint geddevejr). Vandtemperaturen i overfladen var 3,7 gr, så gedderne kunne både være på nogle grunde og på lavt vand. Flere pladser blev affisket uden aktivitet og hug de første par timer. Herefter sejlede vi over mod en god skrænt, hvor jeg før har fået rigtig mange fisk. René har en efterfølger på sin jerkbait og "bommer" et hug. Vi fisker herefter skrænten bedre af og langt om længe får René sin første gedde denne dag, som dog ikke er gevaldig stor (ca. 3 kg) - men så er vi da igang. Fisken Huggede på en Prologic deviator farve Skitmört.  Vi har fundet fiskene og oplever flere spredte fisk hen over de næste par timer  - flere er helt oppe og hugge vores jerkbaits inden, at vi er ved at trække dem fri af vandet - totalt intenst!! Dagen slutter kl. 16.30, hvor vi trækker båden op igen og efter 8 timers fiskeri, da kan jeg gøre dagens fiskeri op, som er blevet til 7 gedder i båden og 4 mistede. Største gedde vejede godt 4kg - ingen store igen idag, men mon ikke det kommer. Kammeraten Jakob Jensen havde sin første 10kg+ gedde på jerkbait denne dag fra en sø, så nogle storgedder var altså i hugget ;-) Vi fik testet rigtig, rigtig mange jerks af denne dag og 2 hele Linderspande blev fyldt med "brugte" agn (ca 60 agn...)

Tak for en dejlig dag på vandet

mvh. Fiskeguide Andreas

07.03.2009

Stege Nor

Predator

Geddefiskeri, Pikefishing, Hecht Angeln, Jerkbait

Viagra e generici Levitra Cialis Generico Lovegra Super Kamagra Viagra femminile Acquistare Test Pacchetto Generico LIDA Dai dai hua Cialis Pastiglie Acquistare Super Kamagra Cialis Generico Viagra online
viagra hinta viagra vaikutus viagra virosta cialis hinta cialis 20 mg cialis kokemuksia kamagra jelly kamagra vaikutusaika kamagra 100 mg kamagra gel kamagra gel kaufen kamagra bestellen schweiz cialis generika cialis schweiz cialis kaufen kamagra gel kamagra kaufen kamagra schweiz kamagra gel kamagra 100mg oral jelly kamagra oral jelly kamagra que es kamagra 100mg
parajumpers gobi moncler coat mens cheap moncler coat cheap timberland boots uk canada goose womens uk parajumpers jackets uk canada goose womens cheap moncler coats canada goose outlet moncler coat sale belstaff motorcycle jackets moncler coat mens sale parajumpers long bear duvetica sale uk canada goose gilet barbour mens jacket cheap timberland boots barbour jacket mens belstaff sale parajumpers uk belstaff motorcycle jackets woolrich sale womens canada goose uk peuterey coats canada goose chilliwack bomber uk canada goose gilet uk canada goose gilet sale canada goose jacket sale duvetica uk canada goose chilliwack bomber parajumpers gobi bomber canada goose jacket uk